Table of contents
Volume 67,
Issue 2,
May 2020
Editorial
Le ragioni dell’anti-educazione:il desiderio di una vita libera insieme
Carlo Nanni
Studi e ricerche
Giuseppe Crea, Samir Matta Emad
Learning strategies, motivation to study and self-directedness in a psycho-educational perspective. A research among preadolescents
Orientamenti Pedagogici 67(2), 15-1
Alessandra Romano
Supportare lo sviluppo professionale degli insegnanti di sostegno. Promuovere prospettive di significato e sistemi di credenze inclusive negli insegnanti in formazione
Orientamenti Pedagogici 67(2), 41-57
Mario Oscar Llanos
Youth life options: Understanding and educational guidance
Orientamenti Pedagogici 67(2), 59-67
Beatrice Corsale
The motivation for «extreme» sport practice: State of the art and perspectives
Orientamenti Pedagogici 67(2), 69-91
Esperienze, documentazione e riflessioni
Enrico Casagrande
The educational aspects of traditional yoga. Could the approach still be formative?
Orientamenti Pedagogici 67(2), 93-107
Aldo Borsese
Italian language for the sciences and sciences for the Italian language
Orientamenti Pedagogici 67(2), 107-114
Marco Bay
Participation and involvement of students. The total class participation techniques proposed by Pérsida and William Himmele
Orientamenti Pedagogici 67(2), 115-132
Orientamenti bibliografici
AA VV
Recensioni
Orientamenti Pedagogici 67(2), 133-148